Roadshow met hologrammen zet Duitsland in de schijnwerpers

Bezoekers in België en Nederland maken tijdens EURO 2024 kans op een reis naar Berlijn voor twee personen

© DZT/Dagmar Schwelle

Brussel, 12 JUNI 2024 – Gisteren startte een heuse roadshow van de DNDT Nederland en België, die tijdens het EK voetbal rondtrekt langs de grootste stations en shopping centra. De DNDT verwacht momenteel een toename van het aantal overnachtingen met maximaal vier procent tijdens het EK. Het land heeft dan ook heel wat extra te bieden aan de talrijke voetballiefhebbers die erheen trekken. Via de HyperGram-technologie van de Disturbed Media Group krijgen bezoekers inspiratie voor uitstapjes in de buurt van de wedstrijden van onze Rode Duivels.

Het EK voetbal, dat plaatsvindt van 14 juni tot 14 juli, is de ideale gelegenheid om de campagne ‘Stay a little bit longer’ in de verf te zetten. Want als je er toch al bent, waarom niet een paar dagen langer blijven? De tien gaststeden bieden de perfecte uitvalsbasis voor het begin van een prachtige vakantie. Van Stuttgart trek je zo het natuurrijke Zwarte Woud in, vanuit Hamburg vertrek je dan weer op een UNESCO-route langs de hanzesteden en na de EK-finale in Berlijn kan je de vele meren rondom de hoofdstad en in Brandenburg dan weer ontdekken. Meer inspiratie voor een vakantie in Duitsland vind je op www.germany.travel/reisgids. ​

Hyperrealistisch

De roadshow is een samenwerking tussen DNDT Nederland en DNDT België. De HyperGram is een HD-holografische technologie waarbij geen apps of brillen nodig zijn. Bezoekers worden meegevoerd naar bijzondere plekjes. Inspiratie voor bezoekers om de platgetreden paden te verlaten, die ze bovendien rechtstreeks op hun smartphones mee naar huis of op reis kunnen nemen door de QR-code naar de reisgids te scannen en deze te downloaden.

Acht drukbezochte locaties

De HyperGram zal telkens drie tot vier dagen te vinden zijn in de stations van Antwerpen-Centraal, Brussel-Centraal, Brussel-Zuid en Namen; ook in de stations van Utrecht-Centraal en Rotterdam-Centraal en in de Westfield Mall in Den Haag. Zeker niets missen? Hieronder vind je de planning:

Rotterdam-Centraal

11/06 – 14/06

Utrecht-Centraal

17/06 – 20/06

Westfield Mall of the Netherlands, Den Haag

21/06 – 23/06

Brussel-Centraal

25/06 – 27/06

Antwerpen-Centraal

29/06 – 01/07

Namen

03/07 – 05/07

Brussel-Zuid

07/07 – 09/07

Win een reis naar Berlijn

Voor de bezoekers is er een leuke prijs te winnen. Ze maken kans om een reis voor twee personen naar Berlijn te winnen. De winnaar wint treintickets, 2 hotelovernachtingen inclusief ontbijt en een Berlin WelcomeCard voor twee personen. Wat ze daarvoor moeten doen? Ter plaatse kunnen ze via een quiz twee vragen beantwoorden over de DNDT travel guide, die je hier kan downloaden. De winnaar wordt op 10 juli gecontacteerd. Meer inspiratie voor voetballiefhebbers, vind je op www.germany.travel/euro2024.

Lisa Berendsen

Press & Digital Manager, German National Tourist Board

Over de DNDT

De Duitse Nationale Dienst voor Toerisme (DNDT) is de nationale toeristische dienst van Duitsland. Zij vertegenwoordigt Duitsland als reisbestemming namens het Duitse ministerie van Economische Zaken en Klimaatbescherming en wordt door dit ministerie gefinancierd op basis van een resolutie van het Duitse parlement. In nauwe samenwerking met haar partners in de Duitse toeristische sector, verenigingen en commerciële ondernemingen ontwikkelt de DNDT strategieën en marketingcampagnes om het positieve imago van Duitse reisbestemmingen in het buitenland te versterken en het toerisme naar Duitsland te stimuleren.

Met een drieledige recoverystrategie gaat de DNDT de uitdagingen van de Restart aan:

• Vergroten van de naamsbekendheid en versterken van het merk ‘Vakantieland Duitsland’ met een focus op duurzaamheid en klimaatbescherming,
  • Relaties onderhouden en kennis uitwisselen ter ondersteuning van de reissector en diens KMO’s en
  • Gericht marktonderzoek en analyse van de veranderende vraag van de klant als basis voor empirisch onderbouwde activiteiten.

Nadruk op duurzaamheid en digitalisering

De DNDT bevordert een toekomstgericht en duurzaam toerisme in overeenstemming met de doelstellingen van de Duitse regering. Duurzaamheid en digitalisering staan hier centraal.

Duurzaamheid is al meer dan tien jaar een centraal overkoepelend thema, dat in alle afdelingen van de onderneming op strategische en transversale wijze wordt aangepakt. Daarbij volgt de organisatie een strategie met drie pijlers, die externe kennisoverdracht en een bijbehorende communicatieaanpak koppelt aan een intern duurzaamheidsinitiatief. De DNDT zet de toekomst van verantwoord toerisme centraal door Duitsland te positioneren als een reisbestemming met een duurzaam, en inclusief aanbod tegenover de internationale concurrentie. Met het uitbreken van de COVID-19-pandemie zijn mensen meer waarde gaan hechten aan meer sociaalecologische verantwoordelijkheid in het internationale reisgedrag.

De DNDT loopt voorop bij de toepassing van immersieve technologieën (Virtual, Augmented en Mixed Reality), het gebruik van Conversational Interfaces (bv. spraakassistenten) en toepassingen van kunstmatige intelligentie (AI), bijvoorbeeld in chatbots. Om het toeristische aanbod op AI-ondersteunde marketingplatforms beter zichtbaar te maken coördineert de DNDT het gezamenlijke Open-Data-project van de Duitse toeristische sector om een kennisgrafiek te ontwikkelen.

De DNDT wordt in 25 landen vertegenwoordigd en stuurt deze vanuit het hoofdkantoor in Frankfurt am Main aan.

Over Duitse Nationale Dienst voor Toerisme

De Duitse Nationale Dienst voor Toerisme (DNDT) vertegenwoordigt Duitsland als reisbestemming namens het Duitse ministerie van Economische Zaken en Klimaatbescherming en wordt door dit ministerie gefinancierd op basis van een resolutie van het Duitse parlement. In nauwe samenwerking met haar partners in de Duitse toeristische sector, verenigingen en commerciële ondernemingen ontwikkelt de DNDT strategieën en marketingcampagnes om het positieve imago van Duitse reisbestemmingen in het buitenland te versterken en het toerisme naar Duitsland te stimuleren.

De strategische fokuspunten van de DNDT zijn:

• Gericht marktonderzoek en analyse van de marktspecifieke klantenvraag (Sinus-Milieus) als basis voor empirisch onderbouwde actie

Nadruk op duurzaamheid en digitalisering

De DNDT bevordert een toekomstgericht toerisme in overeenstemming met de doelstellingen van de Duitse regering. Duurzaamheid en digitalisering staan hier centraal.

Om het inkomend toerisme duurzamer en tegelijkertijd concurrentiekrachtiger te maken, volgt de organisatie een driepijlerstrategie die externe kennisoverdracht en een begeleidende communicatieaanpak koppelt aan een intern duurzaamheidsinitiatief binnen de organisatie. De DNDT positioneert Duitsland als een reisbestemming met een duurzaam en inclusief aanbod tegenover de internationale concurrentie.

De DNDT loopt voorop bij de toepassing van immersieve technologieën (Virtual, Augmented en Mixed Reality), het gebruik van Conversational Interfaces (bv. spraakassistenten) en toepassingen van kunstmatige intelligentie (AI), bijvoorbeeld in chatbots. Om het toeristische aanbod op AI-ondersteunde marketingplatforms beter zichtbaar te maken coördineert de DNDT het gezamenlijke Open-Data/Knowledge Graph-project van de Duitse toeristische sector.